Het team van bureau50 staat ter beschikking voor iedereen die de 50+ consument wil begrijpen, bereiken, betrekken, bedienen en aan zich wil binden.
Wij bundelen onze kennis en krachten met die van onze Nederlandse vakbroeders van bureauvijftig waarmee we grenzeloos samenwerken.
Filip, volbloed babyboomer en intussen al 10 jaar vijftigplusser startte begin 2017 The Silver Ones op, het eerste research & consultancy platform in België dat voor 100% de kaart van 50+ trok. De vervelling naar bureau50 volgde eind 2018 nadat bleek dat bureauvijftig in Nederland en The Silver Ones in België voor elkaar waren geboren.
Voordien stond Filip ook al mee aan de wieg van het jongerentrendbureau Trendwolves. In die periode schreef hij het boek Framily (Lannoo 2016) over hoe millennials het concept familie opnieuw definieerden.
Pour la petite histoire, het artikel ‘Oud worden voor beginners‘ in Knack Weekend was de ultieme aanleiding om vanaf toen de pijlen op 50+ te richten. Filip bundelde zijn kennis in het boek ‘The Silver Ones – Do’s & don’ts voor 50+ marketing’ dat in juni 2018 bij Pelckmans Pro uitkwam. Intussen leerden velen hem op tal van congressen kennen als een bevlogen verteller en keynote speaker.
Bij bureau50 is Filip de man van de facts en figures. Noodzakelijke kennis en inzichten voor het bedenken van innovatieve producten en diensten en het ontwikkelen van marketing strategieën.
Hij deelt zijn 50+ kennis in ★Usefu! 50+ consumer insights op Linkedin maar evengoed in blogs, vlogs, talks, panelgesprekken, interviews, artikels of bij een lekkere kop koffie.
Eens afspreken? filip@bureau50.be of +32 (0)473 83 98 77.
Creatieve marketeer in hart en nier. Geboren in de golden sixties en zodoende een jonge vijftiger of een oudere Gen X’er. Reeds ruim 30 jaar actief in marketing en communicatie. Nooit om een idee verlegen maar de focus op “hands on”. Actief midden in de doelgroep en gebeten om echt doeltreffend met hen te communiceren. Stefan werkt graag resultaatsgericht en beschikt over voldoende empathie om de klant én zijn/haar klanten te doorgronden en te begrijpen.
There’s no such thing as a free lunch maar tijdens een vrijblijvende kennismaking kan Stefan inschatten of en hoe hij u kan helpen om die belangrijke doelgroep echt te bereiken. Zelf is hij rechtstreeks bereikbaar op
32 (0)485 66 90 77 / stefan@bureau50.be
Heidi is de jonge(re)dame van het team. Een enthousiaste doorzetter die haar ervaringen met traditionele communicatie nu reeds 20 jaar aanvult met kennis in de nieuwe mediamogelijkheden. Het on- & offline medialandschap kent geen geheimen meer voor haar: ze kent de eigenschappen van elk medium op haar duimpje. Heidi gaat geen enkele uitdaging uit de weg! Haar ervaring met zowel overheden als private ondernemingen garanderen snel inzicht en mooie resultaten.
Vastberaden, gepassioneerd en met de nodige knowhow zet ze uw bedrijf op de kaart. Heidi is only a phonecall or a mail away: +32 485 669085 / heidi@bureau50.be
Dominique is een ervaringsdeskundige op het vlak van ouder worden. In 2024 kwam hij bureau50 versterken als partner. Opgeleid als Socioloog & Marketeer en met jarenlange ervaring in (consumenten)onderzoek, leiding geven, adviseren en ondernemen, helpt en ondersteunt hij bedrijven en organisaties hun groei-ambities waar te maken met het groeiende marktpotentieel van nieuwe en toekomstige ouderen.
Klanten waarderen zijn kritisch denkvermogen waarmee hij de status quo in vraag stelt en openingen maakt naar nieuwe, alternatieve oplossingen.
Als partner van Bureau50 draagt hij zijn steentje bij aan de herwaardering en activering van de groeiende en diverse populatie van 50-plussers.
Dominique is bereikbaar op +32 (0) 475 46 48 97 / dominique@bureau50.be
Dat we graag met onze Nederlandse collega's samenwerken, is een understatement. Eveneens toppers die weten waarover ze praten als het over de nieuwe 50+ consument gaat en dat ook elke dag bewijzen. Hieronder de drijvende krachten achter bureauvijftig in Nederland die zich ook laten omringen door een sterk team van vaste en freelance medewerkers die de do's & don'ts van de 50+ marketing in de vingers hebben.
Op zijn 14e als scholier gestart met een ‘webbureau’ en vanaf dat moment altijd met ondernemerschap bezig geweest. Bouwen aan vernieuwende business modellen en het ontwikkelen van aansprekende proposities. Vraag hem naar de kansen die hij ziet in de markt en hij bedenkt ter plekke een aantal mogelijk nieuwe verdienmodellen. Je kunt zijn gezicht ook herkennen van één van zijn lezingen in den lande. Want verhalen vertellen doet hij graag, misschien wel iets te graag.
Floris kun je direct bellen op 06 – 44 40 21 96 of florisvenneman@bureauvijftig.nl
Filip Lemaitre deelt op Linkedin regelmatig een ★Useful! 50+ consumer insight met zijn zijn netwerk.
The best of hiervan delen we maandelijks in onze nieuwsbrief.
Bureau50
Pathoekeweg 2
8000 Brugge
T. +32 473 83 98 77 / +32 485 66 90 77
E. info@bureau50.be
BE 0713.743.420
Maatschappelijke zetel
Pathoekeweg 2
8000 Brugge