Kinepolis wil vijftigers en zestigers beter bereiken, betrekken en bedienen
Hoe we met bureau50 (toen nog the silver ones) deze uitdaging aangingen.
Begin dit jaar ging Kinepolis met The Silver Ones in zee om hun aanbod net als hun marketing en communicatie beter op de nieuwe vijftigers en zestigers af te stemmen. Een vraag waar bedrijven vandaag meezitten nu ze zien dat die vijftiger en zestiger weigert om oud te worden. Een trend waar merken niet meer rond kunnen en hen dwingt om te schakelen, willen ze dit marktsegment straks niet verliezen.
Het was Kinepolis opgevallen dat deze nieuwe generatie vijftigers en zestigers wegblijven op de seniorenactiviteiten waar vandaag vooral zeventigers en tachtigers op afkomen. Hoe krijgen we hen dan toch in onze complexen, was de vraag die we van Kinepolis op ons bord kregen. Naar dit antwoord gingen we samen met Kinepolis op zoek tijdens onze vierdelige in-house consulting sessies.
Zoals altijd startten we ook bij Kinepolis deze reeks met een uitgebreide voorstelling van de silverone zoals wij de vijftiger en de zestiger noemen. Te beginnen bij zijn jeugdjaren om te eindigen met hoe de silverone vandaag naar zijn toekomst kijkt. Ook deze keer was deze sessie een eye-opener en tegelijkertijd een wake-up call dat de seniorenmarketing silverones niet bereikt en dat dit segment de komende jaren alleen maar belangrijker wordt. Het aantal silverones blijft zeker tot 2030 aangroeien. Een bijkomende reden voor veel bedrijven om hierop in te zetten.
In een volgende sessie ontwikkelden we persona’s die helpen zich in verschillende soorten silverones te verplaatsen en concepten te bedenken op maat van hen. Bij Kinepolis werden dit Rudy, Marleen, Peter, Veerle, Joost, John, Bernadette en Greet.
Als vast onderdeel bij onze in-house consulting sessies nodigen we altijd silverones uit op de koffie. Bij Kinepolis zaten we met 15 van hen rond de tafel die ons met nieuwe inzichten naar huis stuurden.
In de volgende sessie gaan we hiermee aan de slag om het aanbod, marketing en communicatie beter af te stemmen op de levensstijl en de verwachtingen van deze nieuwe generatie vijftigers en zestigers.
Interesse om net als Kinepolis met The Silver Ones op zoek te gaan naar de kansen die de vergrijzing biedt? Laat ons dan eens afspreken bij een kop koffie.