Zowel in België als in Nederland houden we de vinger aan de pols van 50+ en pluizen we onderzoeksrapporten uit en worstelen we ons door bergen data op zoek naar nieuwe inzichten die je kunnen helpen om deze doelgroep beter te begrijpen zodat je hen daadwerkelijk kan bereiken, betrekken en bedienen en aan jou mag binden.
Hiervoor ontwikkelden we een hele resem aan producten en diensten. Van een 50+ insight rapport over een pre- en posttest, zowel kwalitatief als kwantitatief, 50+ trendrapporten, tot een 50+ proof scan. Daarnaast adviseren we klanten en helpen hen op weg om hun 50+ strategie uit te zetten of te optimaliseren.
RESEARCH
★Insights-sheet Soms volstaat een deepdive in onze samen met de Nederlandse collega’s met zorg opgebouwde onderzoeksdatabase om je een antwoord te kunnen geven op de vragen waarmee je zit. Hiermee kunnen we snel inzicht bieden in een breed scala aan onderwerpen.
★Product- of campagne pre-test Wat denkt uiteindelijk de 50+ consument of gebruiker van jouw fantastisch idee? Vraag vooraleer je met de roll-out begint hun mening, nadien is het vaak te laat. In die fase kan je vaak nog bijsturen. Reken op de ongezouten mening van onze testpanels en hun waardevolle feedback. We zoeken met deze input graag mee naar wat de volgende stap moet zijn.
★Thermometer Even de temperatuur nemen van de doelgroep. 10 tot 15 vragen waarmee je een duidelijk beeld krijgt van wat de groep denkt, doet en verwacht over een bepaalde topic. Basic maar zeker waardevol. In het rapport kaderen we de koele data vanuit onze kennis en ervaring met de doelgroep. Een ideale aanloop naar een nieuwe strategie, campagne, actie of innovatietraject.
★Stethoscoop Hiermee meten we niet enkel de temperatuur maar houden we tegelijkertijd de vinger aan de pols van de (50+) consument. De resultaten van het kwantitatief onderzoek worden becommentarieerd en geduid in een focusgroep. Ideaal om de hartslag van 50+ in de koele cijfers te voelen.
★Focusgroepen Kwalitatief onderzoek zoals het bedoeld is. Tijdens één of meerdere gesprekken met de doelgroep rond de tafel. Aan de hand van een vooraf besproken topic lijst gaan we in gesprek en halen zo waardevolle inzichten op. Het rapport is meer dan een saaie transcriptie van de gesprekken. We bundelen die in zowel kansen als bedreigingen zoals we dit in de focusgroep hoorden waarmee je verder aan de slag kan.
★50+ Quick Scan In welke mate is jouw product of dienst 50+ proofed? Een vraag die iedereen zich wel eens stelt. Aan de hand van onze afvinklijst scannen we jouw marketing, communicatie, winkel, HR-beleid, product of service op basis van de noden en verwachtingen van de 50+ consument, werknemer, gebruiker, … Een hands on rapport met to do’s opgelijst in enerzijds quick wins en meer doorgedreven ingrepen.
★50+ Mini-trendrapport Wil je inzicht krijgen in het nieuwe 50+ segment dan zit je goed met een 50+ mini-trendrapport. Met de resultaten van een stethoscoop stellen we een rapport op waar de resultaten worden gekoppeld aan markt-, consumenten- en producttrends. De ideale aanloop voor wie wil innoveren voor deze 50+ consument. Elk 50+ mini-trendrapport biedt daarnaast ook PR-kansen voor bedrijven en merken.
★Onderzoeksprogramma (jaar)- Hiermee monitoren we zowel de hartslag als de temperatuur van de 50+ consument gedurende een langere periode. Op die manier kunnen we de verschillen, evoluties en wetmatigheden detecteren tussen bijvoorbeeld seizoenen of voor en na de lancering van een campagne, actie, … Een jaarprogramma waarin onderzoek steeds verder bouwt op vorige resultaten. Inbegrepen een vooraf aantal afgesproken uren hulp op afroep waarin we strategisch advies verlenen bij de ontwikkeling van nieuwe campagnes, acties, diensten of producten.
★Maatwerk: Uiteraard kunnen we ook een onderzoek op maat uittekenen voor jou. Laat de bovenstaande producten een uitnodiging zijn om een kop koffie met ons te drinken en jouw vragen te bespreken. Dan vinden we samen hoe we hier een passend antwoord voor kunnen ontwikkelen.
ADVIES
★Discovery sessie: Tijdens deze power sessie leiden we je in het leven van 50+ in. Ideaal als een eerste kennismaking met deze nieuwe doelgroep.
★In-house consulting sessies: 4 sessies van een halve dag waarin je niet alleen uitgebreid kennis maakt met dit marktsegment maar ook de tools aangereikt krijgt om je business op deze doelgroep af te stemmen. Deze sessies worden aangeboden aan multi-disciplinaire teams zodat de kennis breed gedeeld en gevaloriseerd kan worden.
★Okapi brand pairing: Wist je dat een Okapi het resultaat was van een kruising tussen een zebra en een giraf? Nu je ‘t zegt, zie ik je denken. Tijdens een okapi sessie gaan we op zoek naar levensvatbare kruisingen met jouw merk, service of product. Hiervoor ontwikkelden we een service design techniek die tot verrassende originele resultaten kan leiden.
Terug naar het overzicht DIENSTEN