In 'The Silver Ones - Do's & don'ts voor 50+ marketing' schreef Filip Lemaitre zijn visie neer op 50+ marketing. Hij stelde vast deze nieuwe generatie van vijftigers en zestigers en meer en meer ook zeventigers nog niet klaar zijn voor de seniorenmarketing. In zijn boek maak je kennis met dit nieuw marktsegment en hoe ze benaderd en bediend willen worden.
Vijftigers en zestigers eisen vandaag een bijzondere plaats op in de marketing. Ze vormen een niet te verwaarlozen groep consumenten waartoe één op twee van de volwassen consumenten in België en Nederland toe behoort. Deze nieuwe generatie vijftigers, zestigers en met uitbreiding ook meer en meer zeventigers zijn de eerste generatie die opgroeide met popcultuur en een tv. De helft van hen vandaag nog aan de slag, de rest genietend van la vida señora.
Ze voelen zich als dertigers met extra jaren ervaring op de teller. Ondanks een rug of knie die af en toe protesteert en een bloeddruk aan de hoge kant, staat hun geluksbarometer op mooi weer.
De kinderen het huis uit, de hypotheek afbetaald en aan het einde van de maand nog wat centen op de rekening. Het was ooit anders. Arm leven om rijk te sterven geldt niet langer voor deze generatie.
Hoewel de maatschappelijke impact van de vergrijzing onmiskenbaar is, biedt diezelfde vergrijzing de economie ook een heleboel kansen.
Dit boek brengt het verhaal van de nieuwe vijftiger en zestiger, en bij uitbreiding zelfs zeventiger. De lezer maakt kennis met een nieuwe levensstijl, consumentengedrag en noden en verwachtingen die deze nieuwe levensfase met zich mee- brengt.
Onmisbaar voor wie de babyboomer en de eerste generatie X’er wil bereiken met zijn marketing- en communicatieconcepten..
Filip Lemaitre, volbloed babyboomer, startte in 2017 met The Silver Ones, een research en consulting platform met een focus op 50+ marketing en communicatie. Eind 2018 vervelde The Silver Ones in bureau50 door een nauwe samenwerking met de Nederlandse vakbroeders van bureauvijftig. Hij geeft lezingen, adviseert en inspireert bedrijven.