
50+ vaker early adopter dan je denkt
Er is de innovator, de early adopter, wie tot de early of late majority gerekend wordt, de laggard en tenslotte wie ouder dan 50 is. Dat is de idee die je wel eens krijgt als je ziet hoe innovatieve producten en diensten in de markt worden gezet. Jonge mensen staan open voor vernieuwing. 50+ houdt het […]
Lees artikel
Digitale kloof begint niet op 55
Doet 55+ je eerder denken aan rollators en busreizen van digimenten naar Benidorm dan aan een smartphone, toch is een significant deel van deze generatie ook op de digitale trein gesprongen. Zo blijkt uit de iMinds Digimeter 2015 waarbij de focus op de groep 56-85 ligt. Spoiler allert: 55 is niet de grens waar de digitale kloof […]
Lees artikel
Stop met 55+ senioren te noemen
We wennen beter al maar aan het beeld van 55+ op de werkvloer nu het duidelijk wordt dat werken tot 65 of beter 67 de regel is en niet langer de uitzondering. Alhoewel 65 sinds het einde van de 19de eeuw werd ingevoerd als de pensioenleeftijd, spreken we toch van senioren vanaf 55 jaar terwijl senior […]
Lees artikel
Adverteerders moeten niet weten van 55+
Omdat 55+ toch altijd dezelfde merken kopen, heeft adverteren voor deze doelgroep weinig zin. De reden ook waarom jongeren het scherm van de commerciële zenders domineren. Dat stond op 4 januari te lezen op de pagina’s van DM.cult in een kaderstukje gewijd aan het nieuwe VIER programma Hötel Romantiek. Tegen deze advertentielogica in trokken Otto-Jan Ham, Sven de […]
Lees artikel