Inclusieve of exclusieve marketing voor de oudere consument?
photo by Chris Bethell Enige tijd geleden zag ik op Linkedin een post verschijnen over een Alzeihmer dorp dat er eind 2019 komt in het Franse Dax. Een autonoom dorp opgedeeld in verschillende buurten waarin 120 inwoners met Alzeihmer met 100 verzorgers en 10 vrijwilligers zullen wonen en leven. Een supermarkt, een gezondheidscentrum, een kapsalon […]
Lees artikelDe reclamewereld is een jong, mannelijk, wit bastion
“De consumenten waarop reclamemakers zich richten, zijn lang niet alleen blanke mannen. Toch zijn het precies zij die nog vaak de creatieve afdelingen van reclamebureaus bevolken.” Dit was de header boven een artikel in de special edition Creative Belgium als bijlage bij de weekendeditie van De Morgen op 2 juni. De creatieve sector is vandaag […]
Lees artikelGeef 50+ micro-influencers
“Tot op vandaag zijn er weinig tot geen voorbeelden te vinden van 50+ influencer campagnes waarin bekende koppen hun online netwerk inzetten voor marketing doeleinden.” Dit was het antwoord dat ik kreeg van een all round PR-bureau dat een hele batterij social influencers ter beschikking heeft die tegen betaling over merken bloggen, vloggen en foto’s […]
Lees artikelLanger leven betekent ook langer werken en vice versa.
Dat we langer moeten werken, daar is iedereen het stilaan over eens, zelfs babyboomers die dit op vandaag niet allemaal echt leuk vinden. Hier moeten we niet flauw over doen, zo is dat. Maar als we binnenkort niet langer aan de slag blijven, loopt niet alleen de pensioenkas leeg, dan zal ook de economische machine […]
Lees artikelVijftig jaar later nemen babyboomers nog altijd ‘leur desirs pour des réalités’
The Sound of Music, vijftig jaar na mei ’68. Vorige zomer was het nog al ‘Summer of Love’ die de klok sloeg. Dit zorgde voor babyboomers voor fijne tv en radio die herinneringen ophaalden aan lange haren, Indisch katoen, Woodstock, wierookstokjes en de kleine pick-up waarop Dylan en co grijs werden gedraaid. Vandaag herdenken we […]
Lees artikelKinepolis wil vijftigers en zestigers beter bereiken, betrekken en bedienen
Hoe we met bureau50 (toen nog the silver ones) deze uitdaging aangingen. Begin dit jaar ging Kinepolis met The Silver Ones in zee om hun aanbod net als hun marketing en communicatie beter op de nieuwe vijftigers en zestigers af te stemmen. Een vraag waar bedrijven vandaag meezitten nu ze zien dat die vijftiger en […]
Lees artikelBabyboomer ontkent leeftijd maar minder fit dan hij/zij zelf denkt
Alhoewel we in Europa massaal ouder worden, doen babyboomers er alles aan om dit in alle toonaarden te ontkennen. Nochtans liegen de cijfers niet. In België was de mediane leeftijd in 1980 nog 33,9 jaar, in 2010 waren er al 7 jaar bijgekomen en tegen 2020 voorspelt Eurostat een mediane leeftijd van 41,7 die blijft […]
Lees artikelBoomers reizen om … lekker te eten.
Vakantie en reizen maken een belangrijk deel van het leven uit. Het zijn de ijkpunten in onze agenda waar telkens opnieuw naar toegeleefd wordt om nadien als herinnering te verdwijnen in onze smartphone en op onze Facebookpagina. Vaak wordt de trip samengevat in mooi weer en lekker eten. Exotische bestemmingen en trendy citytrips zijn vaste items […]
Lees artikelBabyboomers staan open voor e-boodschappen
Dat de klassieke retail onder druk staat is een open deur in stampen. Dat we meer en meer online shoppen wordt elke dag met een nieuw onderzoek bevestigd. In 15 jaar tijd groeide de omzet van Amazon van $1 biljoen naar $90 biljoen. De fysieke winkel zag in dezelfde periode zijn omzet dalen met 75%. […]
Lees artikelZijn we klaar voor Midorexia?
Dat ziekelijke graatmagere meisjes niet meer onbesproken het uithangbord van één of ander modemerk kunnen zijn, is niet nieuw. Niet alleen gezondheidsprofeten staan klaar om deze merken met pek en veren in te smeren, ook de modellen met rondingen en twitteraars naast de catwalk laten van zich horen. Het schoonheidsideaal dat deze knokige modellen belichamen is […]
Lees artikel