Silver surfers zoeken betrouwbare e-shops
Elk jaar vinden meer Belgen hun weg naar de e-shop. Ze kopen vaker online en besteden er steeds meer. Het vertrouwen in e-commerce blijft jaar op jaar groeien en dat tekent zich al enkele jaren op rij duidelijk af in de cijfers. Ruim drie op vier van wie in België online gaat, plaatst ten minste […]
Lees artikelAGELESS ATHLETE
Eind vorig jaar dook uit het niets het nieuws op dat de 52-jarige ex-wielrenner Andrea Tafi zijn rentree zou maken in het peloton in Paris-Roubaix in april van dit jaar. Dit exact 20 jaar nadat hij de helleklassieker won. Stilaan wordt het duidelijk dat de Italiaan beter deze challenge niet aan zijn bucket list had […]
Lees artikel50+ houdt ook van duurzaam en verantwoord
Begin december van vorig jaar trokken nog 65.000 mensen tijdens de klimaatmars door Brussel om hun bezorgdheid over het klimaat uit te drukken. Een onverhoopt succes voor de initiatiefnemers die op 25.000 mensen hadden gerekend voor deze manifestatie die geweldloos door de straten van Brussel flaneerde. Wie de beelden zag, merkte dat mensen uit […]
Lees artikelAgeing is hot
“We are in a golden age for older people.” Dit zijn niet mijn woorden maar die van Carl Honoré in The Guardian, auteur van de bestseller ‘In Praise of Slow’ over de Slow Movement die begin deze eeuw de kop opstak. Vandaag trekt hij met zijn laatste boek ‘B(older): Making the Most of Our Longer […]
Lees artikelEen nieuwe levensfase vraagt nieuwe merken
Jongeren daten en flirten tot ze de ware Jacob of Jacoba ontdekken om vanaf dan elkaar eeuwig trouw te blijven. Waarom zou dit niet opgaan voor merken? Het lijkt toch logisch dat jongeren vlinderen tot ze op een dag het merk van hun leven ontdekken dat ze dan eeuwig trouw blijven. Intuïtief nemen we dus […]
Lees artikelBabyboomers steunen brossen voor de bossen
Opiniestuk van Filip Lemaitre in De Morgen van vrijdag 16/01/2019 Vorige week donderdag brosten 3000 scholieren voor de bossen. Volgende week zijn ze dit terug van plan. Jonge klimaatspijbelaars eisten in Brussel met hun ‘There-is-no-Plan(et)-B-borden’ dat de klimaatzaak dè prioriteit van de Wetstraat wordt. Met hun nationale spijbelactie houden deze scholieren de eis van de […]
Lees artikelLeeftijd eerder delicaat dan relatief voor vijftigers en zestigers
Leeftijd eerder delicaat dan relatief voor vijftigers en zestigers Dat leeftijd relatief is, gelooft 50+ en met uitbreiding 60+ graag net als ’fifty is the new forty’ of ‘thirty’ goed klinkt als je zo’n babyboomer die weer eens extra kaarsje mag uitblazen, wil feliciteren. Het staat misschien goed op verjaardagskaartjes maar vanaf een bepaalde leeftijd […]
Lees artikelAznavour of Beyoncé
Toen op 1 oktober het overlijden van Charles Aznavour bekend werd gemaakt, zag je de Ikea TV-reclamespot op het nummer ‘Hier Encore’ terug op het scherm verschijnen als een soort eerbetoon aan de toen pas overleden Frans Armeense zanger. In deze TV-spot ‘MAKE ROOM FOR LIFE’ zie je een ouder koppel kunstschaatsers op hun kousen […]
Lees artikelSprekende bloempotten
‘Op de duur zou je met een bloempot praten.’ Heel herkenbaar voor wie al eens langere tijd zonder gezelschap was waarmee je een praatje kon slaan. Dit zou dan wel eens de aanleiding geweest kunnen zijn om bij Zora Bots in Oostende hun Billy-Billy zorgrobot in een bloempot te verwerken die dan ook reageert als […]
Lees artikelDe reclamefolder is springlevend
Dat de klassieke printmedia vandaag nog altijd zijn wonden likt als het gevolg van het internet en de digitale revolutie is een open deur intrappen. Papieren kranten en magazines hebben alle moeite van de wereld om nog een nieuw abonnement te slijten terwijl bestaande abonnees een uitstervend ras zijn. Dan lijkt het op het eerste […]
Lees artikel